1- Behandla din värds hem som ditt eget
2- Följ hyresvärdens husregler
3- Kommunicera snabbt med värden om problem uppstår
Detaljer om grundreglerna
1- Behandla din värds hem som ditt eget
-Renlighet: Gäster bör inte lämna boendet i ett skick som kräver överdriven städ eller djuprengöring (t.ex. bland annat tallrikar med matrester, smutsiga mattor, fläckar på väggarna, smutsiga textiljer, osv.). Städavgifter som fastställs av värdarna är endast avsedda att täcka kostnader för standardstädning mellan bokningar (t.ex. tvätt, dammsugning, moppning av golv, osv.) Där ingår även besiktning.
-Skräp: Det är gästens ansvar att slänga sina sopor även på avresedagen.
-Skada: Om gäster orsakar skador som överstiger normalt slitage vill vi att våra gäster informerar oss värdar om skadan så snart som möjligt och samarbetar med oss för att hitta en rimlig lösning. Gäster skall betala rimlig ersättning om de är ansvariga för skador, saknade föremål eller oväntade extra städskostnader.
-Godkända gäster: Endast de gäster som anges i kontraktet får vistas och bo/övernatta i fastigheten. Hyresvärden har också rätt att utvisa de överflödiga personerna från fastigheten.
Störande sammankomster är alltid förbjudna. Läs mer i uthyrningsvillkor
-Incheckningstid: Gäster ska respektera hyresvärdens tidsfönster för incheckning.
-Utcheckningstid: Gäster ska slutföra utcheckning och bör inte lämna tillhörigheter i boendet efter den angivna utcheckningstiden för förvaring eller senare hämtning .
-Rökning: Gäster får inte röka inne i boendet. Detta inkluderar användning av tobak, e-cigaretter, etc.
- Olagliga substanser får inte förekomma varken inom/utomhus i fastigheten.
-Husdjur: Gäster får inte ta med några husdjur i boendet.
-Buller: Gäster ska respektera angivna tysta timmar och ska inte störa det omgivande samhället med en störande ljudnivå (t.ex. hög musik, ropande, smällande dörrar, osv.).
-Kommersiell film och fotografering: Gäster får inte delta i film eller fotografering som är avsedd för kommersiell användning eller vinst i bostaden.
3- Kommunicera snabbt med oss hyresvärdar om problem uppstår
Bra kommunikation mellan hyresvärd och gäst är viktig för framgångsrika vistelser. När våra gäster kan (t.ex. inte utanför mobilområdet, osv.) ska de svara hyresvärdar inom 24 timmar när vi kontaktar dig för att lösa ett eventuellt problem.
Att hålla gäster i enlighet med dessa grundregler
Vi är fast beslutna att genomdriva dessa grundregler.
Vi vill att alla våra gäster ska ha en trevlig och avkopplande vistelse hos oss. Därför är det viktigt att alla följer de vanliga bostadsreglerna. Om en gäst bryter mot dessa regler, kommer vi tyvärr att behöva annullera bokningen och gästen kan bli ombedd att lämna vår bostad. I sådant fall, enligt våra gällande villkor, kommer ingen ersättning att utbetalas.
Vi uppskattar ert samarbete och förståelse.